دپارتمان بیمههای بازرگانی
بیمه های بازرگانی به عنوان یکی از ابزار مدیریت ریسک و یکی از ارکان بازارهای مالی نقش مهمی را با ارائه حمایت مالی در برابر انواع ریسک های پیش روی کسب و کارها ایفا می کند و امکان عمل با اطمینان و پایداری بیشتری را به آن ها میدهد. علاوه براین، ارائه انواع خدمات ارائه شده به خانوارها در غالب بیمه های عمر و غیر عمر نیز به بهبود کیفیت سلامت و سبک زندگی کمک شایانی می کند.
صنعت بیمه و به طبع آن بیمه های بازرگانی در سال های اخیر با توجه به پیشرفت های فناورانه رشد بی سابقه ای را تجربه کرده و بیش از پیش با دیگر بخش های بازارهای مالی در هم تنیده است. علاوه بر پیشرفت های مورد اشاره، در دنیای کنونی که ماهیت ریسک سریعتر از همیشه در حال تکامل بوده است، شرکتهای بیمه های بازرگانی باید با کم تر کردن شکافهای حفاظتی در جهت افزایش تابآوری در دنیای پرنوسان، گام بردارند. در کنار اهمیت این بخش در مدیریت ریسک، نقش بیمه ها برای جلب اعتماد سرمایه گذاران و تشویق به سرمایه گذاری، ایجاد پایداری برای کسب و کارهای کوچک، تاب آوری در برابر فجایع طبیعی برای کشورهای در حال توسعه ای چون ما حائز اهمیت می باشد.
علیرغم اهمیت این بخش، بیمه¬های بازرگانی در ایران با چالشهای متعددی روبرو است که میتواند بر عملکرد صنعت بیمه و تجربه مشتریان تأثیر بگذارد که از جمله این موارد می توان به چالش های نظارتی و تنظیم گری، عدم هماهنگی تغییر و تحولات در الگوی رفتاری مشتریان و صنعت بیمه، ورود فناوری های جدید و بازیگران جدید به این صنعت اشاره داشت. براین اساس، مجموعه پیش رو بر آن است تا با بررسی موشکافانه این بازار در کشورهای موفق در کنار بررسی شکاف ها و خلل های پیش روی آن در کشور به ارائه راهکارهایی در زمینه رشد و توسعه آن بپردازد و ضریب نفوذ بیمه در کشور بهبود یابد.